هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.


 
الرئيسيةالرئيسية  PortalPortal  جستجوجستجو  أحدث الصورأحدث الصور  ثبت نامثبت نام  ورود  

 

 كلاس روانشناسي و مشاوره...

اذهب الى الأسفل 
+19
s@ba
Arghavan
ليلا
بهاره
meysam-r
Yasaman
magnoon diab
nAvId
Jany
maryashena
الهام
Assal
Arakadrish
MajidDiab
amin
Anika
دلارام
Ali
meysam
23 مشترك
رفتن به صفحه : الصفحة السابقة  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40  الصفحة التالية
نويسندهپيام
meysam-r
عضو باشگاه 1000 تایی
عضو باشگاه 1000 تایی
meysam-r


تعداد پستها : 1071
Registration date : 2007-12-28

كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Empty
پستعنوان: رد: كلاس روانشناسي و مشاوره...   كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Icon_minitimeالأحد يناير 27, 2008 2:38 am

s@ba نوشته است:
سلام آقا میثم
آقا میثم میشه سوالم رو جواب بدید

scratch scratch
صبا جون
جواب شما مشترك با سوال چندتا از بچه هاست گذاشتم براتون كامل توضيح بدم...شرمنده دير شد No
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
meysam-r
عضو باشگاه 1000 تایی
عضو باشگاه 1000 تایی
meysam-r


تعداد پستها : 1071
Registration date : 2007-12-28

كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Empty
پستعنوان: رد: كلاس روانشناسي و مشاوره...   كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Icon_minitimeالأحد يناير 27, 2008 2:39 am

الهام نوشته است:
خیلی سخته...حرف بزنی ...

اما...... ازت بپرسن چی میگی.....

سلام خواهري
چطوري؟ Laughing ...

چرا رمزي حرف ميزني affraid
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
meysam-r
عضو باشگاه 1000 تایی
عضو باشگاه 1000 تایی
meysam-r


تعداد پستها : 1071
Registration date : 2007-12-28

كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Empty
پستعنوان: رد: كلاس روانشناسي و مشاوره...   كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Icon_minitimeالأحد يناير 27, 2008 2:40 am

A$$AL نوشته است:
آقا میثم ممنون....

جواب خیلی از سوالای منو دادین....

واقعا ممنونم.... Smile
سلام عسل جان

اون دوتا سوالتم يادمه حتما ميگذارم Laughing
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
amin
عضو باشگاه 1000 تایی
عضو باشگاه 1000 تایی
amin


تعداد پستها : 2691
Registration date : 2007-12-02

كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Empty
پستعنوان: رد: كلاس روانشناسي و مشاوره...   كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Icon_minitimeالأحد يناير 27, 2008 11:01 am

سلام آقا معلم
خوبی؟
چه خبرا؟
حاضری منو بزن که دارم میرم کلی کار دارم Laughing Laughing Laughing
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
s@ba
مشتاق
مشتاق
s@ba


تعداد پستها : 700
Location : تهران
Registration date : 2008-01-09

كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Empty
پستعنوان: رد: كلاس روانشناسي و مشاوره...   كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Icon_minitimeالأحد يناير 27, 2008 12:17 pm

ممنون آقا میثم

Embarassed Embarassed
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
meysam-r
عضو باشگاه 1000 تایی
عضو باشگاه 1000 تایی
meysam-r


تعداد پستها : 1071
Registration date : 2007-12-28

كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Empty
پستعنوان: رد: كلاس روانشناسي و مشاوره...   كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Icon_minitimeالأحد يناير 27, 2008 1:45 pm

amin نوشته است:
سلام آقا معلم
خوبی؟
چه خبرا؟
حاضری منو بزن که دارم میرم کلی کار دارم Laughing Laughing Laughing

به به امین خان... Laughing

داداش سر گذره دیگه دیر اومدی زود میخوای بری No

پس دلارام و بچه ها راست می گفتن عیالوار شدی Laughing
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
الهام
عضو باشگاه 1000 تایی
عضو باشگاه 1000 تایی
الهام


تعداد پستها : 2828
Age : 35
Location : ایـــــران
Registration date : 2007-12-02

كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Empty
پستعنوان: رد: كلاس روانشناسي و مشاوره...   كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Icon_minitimeالأحد يناير 27, 2008 2:10 pm

سلام به آقا معلم عزیزم... I love you

خسته نباشی...
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
http://toradoostdaram.blogfa.com
meysam-r
عضو باشگاه 1000 تایی
عضو باشگاه 1000 تایی
meysam-r


تعداد پستها : 1071
Registration date : 2007-12-28

كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Empty
پستعنوان: رد: كلاس روانشناسي و مشاوره...   كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Icon_minitimeالأحد يناير 27, 2008 2:16 pm

الهام نوشته است:
سلام به آقا معلم عزیزم... I love you

خسته نباشی...
سلام الهام جان خوبی آبجی خانم ؟ Laughing


شب زمستونی و قشنگت بخیر عزیزم Laughing
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
nAvId
عضو باشگاه 1000 تایی
عضو باشگاه 1000 تایی
nAvId


تعداد پستها : 2240
Age : 35
Location : همه جاي ايران سراي من است
Registration date : 2007-12-04

كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Empty
پستعنوان: رد: كلاس روانشناسي و مشاوره...   كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Icon_minitimeالأحد يناير 27, 2008 6:18 pm

السلام علیک یا معلم خودمون ... Very Happy

آقا ما اومدیم ...

خیلی هم بهره بردیم ..

استرس ...

واقعا مخربه به نظرم ...

واقعا ...

مخصوصا موقع امتحان ... pale

وای نه ...






ممنونم میثم جان ... Smile
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
http://www.werfriends.blogfa.com
meysam-r
عضو باشگاه 1000 تایی
عضو باشگاه 1000 تایی
meysam-r


تعداد پستها : 1071
Registration date : 2007-12-28

كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Empty
پستعنوان: رد: كلاس روانشناسي و مشاوره...   كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Icon_minitimeالأحد يناير 27, 2008 6:26 pm

nAvId نوشته است:
السلام علیک یا معلم خودمون ... Very Happy

آقا ما اومدیم ...

خیلی هم بهره بردیم ..

استرس ...

واقعا مخربه به نظرم ...

واقعا ...

مخصوصا موقع امتحان ... pale

وای نه ...






ممنونم میثم جان ... Smile
سلام نوید عزیزم ... خوبی خسته نباشی داداش Laughing
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
meysam-r
عضو باشگاه 1000 تایی
عضو باشگاه 1000 تایی
meysam-r


تعداد پستها : 1071
Registration date : 2007-12-28

كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Empty
پستعنوان: رد: كلاس روانشناسي و مشاوره...   كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Icon_minitimeالأحد يناير 27, 2008 6:41 pm

سلام دوستای گلم یه سری از سولات رو امشب و بقیه رو فردا براتون میگذارم ان شاء الله مفید فایده باشه ... Laughing
1- محبوبه عزیزم
راستی استاد می شه در مورد بچه بیش فعال توضیح بدید؟ و علائم این بچه ها چیه؟

بیش فعالی اختلالی هست که در پسران شایع تر هست و بیشتر در سن 3 تا 4 سالگی و دوره ی دبستان بروز می کنه.كودكان بيش فعال معمولا قادر نيستند به راحتي در مكاني آرام بنشينند، مرتب روي صندلي‌شان تكان مي‌خورند، در جاهاي غيرمناسب مي‌دوند، پر حرف هستند و نمي‌توانند فعاليت كم سر و صدا انجام دهند و دائم سر كلاس تقاضاي خروج دارند. حواس پرت هستند. اين كودكان به دليل كم بودن دامنه توجه‌شان معمولا سر كلاس درس نسبت به حرف معلم بي توجه‌ بوده و در انجام تكاليف مدرسه دقت لازم را ندارند، به جزئيات مسائل كمتر اهميت مي‌دهند، مرتب وسايل شان را گم مي‌كنند و در مجموع فراموش كارند. بروز رفتارهاي تكانشي يا انفجاري را از ديگر علائم اختلال بيش فعالي می باشد. كودكان بيش فعال هنگام پاسخ دادن به سوال طرف مقابل بدون صبر و حوصله جواب مي‌دهند، هنگام بازي در نوبت و انتظار قرار نمي‌گيرند، حرف ديگران را قطع كرده و در كار ديگران دخالت مي‌كنند.
‌معمولا اين كودكان رفتارهاي پر خطر و حادثه جو دارند، از بلندي مي‌پرند، به وسايل خطرناك دست مي‌زنند و سركلاس درس، نظم را به هم مي‌ريزنند.
اختلال بيش فعالي از سن شير خوارگي قابل تشخيص است ، كودكان بيش فعال معمولا در دوران شير خوارگي به محرك‌ها حساس‌اند،‌ در مقابل نور و حرارت به شدت ناراحت مي شوند‌، خواب كمتري دارند، پر تحرك‌ بوده و از نظر هيجاني بي ثبات‌ هستند. ‌كودكان بيش فعال به دليل حركات زيادي كه دارند در معرض تنبيه، ‌تحقير و سرزنش پدر و مادر‌، اطرافيان و معلم‌ها قرار مي‌گيرند و در نهايت كودك احساس سرخوردگي و بي كفايتي مي‌كند. كاهش اعتماد به نفس، ‌اضطراب، پرخاشگري و افت تحصيلي را از ديگر عوارض اختلال بيش فعالي است . ‌ اين كودكان به دليل سرزنش‌هاي مكرر والدين و معلمان و مقايسه با كودك هم سن‌ خود احساس ناكامي مي كنند.
عوامل ایجاد و یا تشدید:
درمان:
1-به منظور درمان اين اختلال والدين و معلمان كودك بايد مداخلاتي را انجام دهند، لذا اطرافيان كودك بايستي از برچسب زدن القابي همچون بي تربيت، پرخاشگر بودن، سر به هوا بودن به كودك پرهيز كنند.
2-اختيار قرار دادن وسايل و امكانات ورزشي به كودك را جهت تخليه انرژي زياد، پذيرش جنب وجوش زياد كودك و پرهيز از سختگيري‌هاي بيش از حدكودكان بيش فعال
3- بايد از مصرف غذاهاي شيرين،‌ تند، كافئين دار به دليل تحريك پذيري آنها اجتناب و مصرف آنها را به حداقل برسانند.
4-والدين بايد يك نظام پاداش و جريمه را در خانه طراحي كنند تا براي نظام پاداش وجريمه رفتارهاي مثبت وي تقويت و رفتارهاي منفي تضعيف شود.

5-معلمان توجه ويژه‌اي به اين كودكان داشته باشند و مرتب توجه كودك را به كلاس جلب كنند.
6-مصرف بعضي داروها(آمفتامین و ریتالین )که توسط پزشك تجویز می شود، تمركز كودك را افزايش و باعث بهبود عملكرد تحصيلي كودك خواهد شد. همچنين علائم اختلال را كنترل مي‌كند. لازم به ذکر است که سير بيماري در سنين بلوغ كاهش مي‌يابد.

برخی از مردم معتقدند که این کودکان باهوش اند، در مقابل برخی معتقدند که آنان از هوش کمتری برخوردارند.نتایج پژوهش ها نشان می دهد که این کودکان دارای هوش کمتری نیستند اما وجود برخی مشکل ها در عملکرد مربوط به توجه و تمرکز حواس باعث بروز مشکل در عملکرد هوشی این کودکان می شود. و اغلب این نگرش وجود دارد که این اختلال را ناشی از عوامل زیستی، آسیب مغزی یا وراثت بدانند، ۳ تا ۵درصد کودکان مبتلا به این بیماری هستند که در این میان پسرها سه برابر بیشتر از دخترها مبتلا می شوند.

اگه بچه ای دارای این علایم بود حتما بایستی مورد تست های روان درمانی قرار بگیره تا از عوارض بعدی اون در بزرگسالی پیشگیری بشه....
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
meysam-r
عضو باشگاه 1000 تایی
عضو باشگاه 1000 تایی
meysam-r


تعداد پستها : 1071
Registration date : 2007-12-28

كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Empty
پستعنوان: رد: كلاس روانشناسي و مشاوره...   كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Icon_minitimeالأحد يناير 27, 2008 6:43 pm

2- عسل جان
1-شما همه جا برای همه چی گفتین باید اعتماد به نفسمونو بالا ببریم...ولی آخه چه جوری؟

نکات مهم و دستورهای مربوط به افزایش اعتماد به نفس :
1. اگر مي دانيد يا تصور مي كنيد كه مي توانيد كاري را انجام دهيد، پس دست به كار شويد.
2. اگر كسي در راه رسيدن به رؤياهايش با اطمينان به پيش رود موفقيتي خارق العاده را تجربه خواهد كرد.
3. انسان همان چيزي است كه خود باور دارد.
4. منتظر باشيد كه با مشكلات به عنوان بخش چاره ناپذير زندگي رويارو شويد. همين كه با آن مواجه شديد، سرتان را بالا نگه داريد و در چشمانش خيره شويد و بگوييد : من از تو برترم ، پس نمي تواني مغلوبم كني.
5. وقتي كه از آنچه داريم مي بخشيم ، آماده ايم آنچه را نيازداريم بگيريم.
6. ممكن است فكر خلاق فقط بدين معنا باشد كه متوجه شويم در كارهايي كه قبلاً انجام داده ايم، ديگر فضيلتي وجود ندارد .
7. هرگز نبايد فراموش كرد كه خواستن ، كوشيدن است و اراده ، گذرگاه عمل.
8. مردان بزرگ اراده دارند و مردان ضعيف آرزو.
9. آن كس كه به نفس خويش اعتماد دارد اعتماد ديگران را هم بر مي انگيزد.
10. اگر به هنگام سخنراني دستپاچه مي شويد ، نگاه خود را روي يك چهره مهربان و دوستانه و مشوق متمركز كنيد.
11. تا مي توانيد در نهايت خود سازي با خود بسازيد.
12. در هر مورد كه در مقابل ترس مي ايستيد و با آن مقابله مي كنيد، توانايي شهامت و اعتماد به نفس شما افزايش مي يابد. بعد از آن مي توانيد به دنبال انجام كارهايي برويد كه فكر مي كرديد توانايي انجامش را نداريد.
13. تغيير و رشد ، زماني روي مي دهد كه انسان خود را به خطر بيندازد و جرئت كند با تجربه هايي درگير شود كه زندگي اش در گرو آنها باشد.
14- زماني كه براي اولين بار كاري را انجام داديد به ياد آوريدکه يادگيري هر كار جديدي عصبانيت ، ناباوري و منشا رواني زيادي را به دنبال دارد كه براي يادگيري ضروري است. بار ديگر كه اعتماد به نفس تان را از دست داديد، به خود اطمينان دهيد كه اين امر طبيعي است و شما كار جديدي را مي آموزيد.
15-كارهاي معوقه را انجام دهيد:هر كاري را كه مستلزم تصميم گيري است انجام دهيد، براي مثال تلفن كردن به دوست، نظافت منزل ، تعمير ماشين.
16- كاري را كه مهارت داريد، انجام دهيد:هر كاري كه بر آن تسلط داريد انجام دهيد براي مثال آشپزي ، نقاشي، كوهنوردي، کارهای کامپیوتری ،در صورت امكان، كاري كه مستلزم دقت و توجه است و شما را از فكر كردن به موارد ديگر باز مي دارد انجام دهيد. بدين ترتيب احساس لياقت و شايستگي و موفقيت مي كنيد كه مهم ترين پادزهر اعتماد به نفس كم است.
حداقل هفته اي يك بار آن را انجام دهيد تا سالم تر و شادتر باشيد.
17- به خودتان كم تر فكر كنيد:شايد اين امر به نظرتان عجيب باشد، اما توجه زياد به خود اعتماد به نفس را كاهش مي دهد. كاري را انجام دهيد كه توجه شما را به خود جلب كند و باعث شود احساس بهتري داشته باشيد.
18 آرام سازي:اگراعتماد به نفس نداريد، ناراحت و عصبي هستيد، ابتدا فكر كردن را كنار بگذاريد، سپس بكوشيد با ورزش، آرام سازي، نماز و نيايش به آرامش برسيد.
19 -كارهايي را كه به خوبي انجام داده ايد به ياد آوريد:شايد انجام اين امر در ابتدا مشكل باشد. ولي پس از مدتي با به ياد آوردن موفقيت كوچك اعتماد به نفس تان افزايش مي يابد . شايد بگوييد" من هرگز موفق نشده ام يا كار مهمي انجام نداده ام." نيازي نيست قله اورست را فتح كنيد. انجام رويدادهاي روزمره نيز نوعي موفقيت است. براي مثال گرفتن گواهينامه ( با وجود اضطراب)، قبول شدن در امتحان( با درس خواندن زياد) عضويت در تيم ورزشي، لاغر شدن، پس انداز كردن براي خريد یک قلم از نیازهای ، كمك به ديگران و صدقه دادن.(یه لیست ازشون تهیه کنین و انجام اونها رو تکرار کنین)
20- به خود اطمينان دهيد كه شما هم مي توانيد اشتباه كنيد:اگر احساس بدي نسبت به خود داريد، به خود تذكر دهيد كه شما هم مي توانيد اشتباه كنيد. احساسات تان بر افكار و رفتار شما تأثير مي گذارد، وقتي احساس بدي نسبت به خود داريد، فقط خاطرات بد را به ياد مي آوريد و نسبت به خود بدبين مي شويد. هميشه به خود يادآور شويد كه شما هم مي توانيد اشتباه كنيد.
ویادت باشه همیشه .... اصولاً اعتماد به نفس يك امر تدريجي است، نه دفعي و يك مرتبه اي. به اين معنا كه اين حالت به مرور زمان در انسان

شكل مي گيرد.

2- چه جوری می شه فهمید که آدم عاشق یه نفره یا داره براش دل می سوزونه؟

هرکسی از انتخاب یک نفر بعنوان دوست ... نامزد...یا همسر یه سری دلایل ظاهری داره و یک سری دلایل درونی که گاهی اوقات سالها طول میکشه تا به دلایل درونی پی ببره ...برای اینکه خودش و مخاطبش سرخورده نشه با یه واقع بینی میتونه دلایل رو شناسائی کنه و اولویت بندی کنهکه بعد با حذف دلایل ظاهری و کم اهمیت به دلایل اصلی برسه....یک سری از دلایل اگه تو اولویت هاش بود مطمئن بشه که دوست داشتنش آمیخته به ترحم و دلسوزیه مثل :
1-به خاطر مشکل خانوادگی اون فرد (نبود یکی از والدین... مشکلات بیماری والدین ...کم اهمیت بودن فرد تو خانواده اش ... نداشتن خانواده مشخص...

2-به خاطر اینکه اون فرد تنهاست و سنگ صبوری نداره...

3- وجود این باور که اگه نباشه اون فرد نمیتونه به زندگیش ادامه بده ...

4- به خاطر بیقراریها(التماس ه... حواستون باشه خانم ها بیشتر تو این موقعیت ها وا میرن ) ... گریه ها ... محبت های غیر طبیعی و بیش از حد که در واقع یک جور اعلام نیاز از اون طرف هست...

5- اینکه خودتون اصلا تو دلایلتون نقشی ندارین یعنی دوستش دارین به خاطر اینکه اونو خوشحال کنین... تلاش به خوشحالیش می کنین به خاطر اینکه اون احتیاج داره به این محبت ها...

6 - وجود نقص جسمی و معلولیت در فرد ...

7- کمک به پیشرفت و حل مشکلات اقتصادی و یا درسی ...

توجه کن اگه اینها شیرازه و چهارچوب دوست داشتنتون هست بدونین یه روزی خسته میشین و آسیب بیشتری به اون میزنین...

اما اگه اینها تو اولولیته های دلایل دوست داشتنتون نیست مشکلی پیش نمی یاد... چون به خاطر دلیل اصلیتون که باید خوبی و شایستگیه فرد ...

هم کفو بودن و درک متقابل ... همراه خوبی بودن و مایه ی پیشرفت (روحی، معنوی، اجتماعی و رسیدن به خواسته های درونی ...)... اصالت

با عرضه ... مسئولیت پذیر بودن ...
حالا حتما میگین این چه آدم سنگدلیه اتفاقا من آدم دل رحمی هستم ... اما مصالح هر دو طرف رو میگم ... اگه با ترحم زندگیتون رو شروع کنین

بعد از بین رفتن اون شور و شغل اولیه خواهی یا نخواهی شروع به منت گذاشتن می کنین و تمام وجوه زندگی هر دو به خطر می افته ... اگه

دلایل اصلیتون محکم و قابل اطمینان از نظر خودتون پدر و مادرتون و یک نفر آدم مطمئن که واسه مراجعه میرین پیشش بود ... اگه هر 7 تا

مشکل بالا رو هم فرد داشت میتونین بگین از روی ترحم نبوده...
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
meysam-r
عضو باشگاه 1000 تایی
عضو باشگاه 1000 تایی
meysam-r


تعداد پستها : 1071
Registration date : 2007-12-28

كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Empty
پستعنوان: رد: كلاس روانشناسي و مشاوره...   كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Icon_minitimeالأحد يناير 27, 2008 6:44 pm

3- الهام خانم
دوست دارم یه جلسه هم در مورد ترس صحبت کنید؟


یه کم طولانیه شرمنده ...
«هراس» ها جزء شايع ترين اختلالات روانى محسوب مى شوند. هراس (فوبى) ترس غيرمنطقى است كه به اجتناب هشيارانه از شىء، فعاليت يا موقعيت ترس آور منجر مى شود و عملكرد فرد را براى زندگى مؤثر و راحت مختل مى سازد. هراس مى تواند به صورت مشخص و خاص يا به صورت اجتماعى متجلى شود. ترس آشكار و مستمر از اشياء يا موقعيت هاى قابل مشاهده و محدود است كه در معرض محرك هراس آور تقريباً هميشه بلافاصله منجر به واكنش اضطرابى مى شود. اگرچه نوجوانان و بزرگسالان مبتلا از افراط و غيرمنطقى بودن ترس خود آگاهند، اما اين امر ممكن است در مورد كودكان صادق نباشد و اگرچه فرد از محرك هراس آور اجتناب مى كند ولى گاهى نيز آن را همراه با وحشت و اضطراب متحمل مى شود. اين تشخيص تنها زمانى رواست كه اجتناب، ترس يا انتظار توأم با اضطراب براى رويارويى با محرك هراس آور، به طور قابل ملاحظه اى با فعاليت هاى روزمره، كاركرد شغلى يا زندگى اجتماعى شخص تداخل كند يا موجب پريشانى شود. فرد مبتلا، در موقع حضور يا انتظار رويارويى با يك شىء يا موقعيت مشخص، دچار ترس قابل ملاحظه، مستمر، مفرط و نامعقول مى شود و كانون اين ترس ممكن است انتظار آسيب يا صدمه ديدن از يك شىء يا موقعيت باشد. مثلاً از سگ بترسد، چرا كه مي ترسد او را گاز بگيرد. اين ترس و اضطراب تقريباً هميشه بلافاصله در مواجهه با محرك ترس آور احساس مى شود. به همين دليل فرد مبتلا از اين گونه موقعيت ها اجتناب مى ورزد. هر چند ترس از اشياء يا موقعيت هاى معين به ويژه در كودكان بسيار متداول است، اما بايد توجه داشت كه اگر اين ترس ها به طور قابل ملاحظه اى مزاحم كاركردهاى فرد نباشد يا منجر به پريشانى آشكار نشوند، لزومى براى اين تشخيص مطرح نمى شود. مثلاً در مورد فردى كه به شدت از مار مى ترسد و در عين حال در منطقه خالى از مار زندگى مى كند، و در اثر ترس از مار فعاليت هايش محدود نمى شود، و از داشتن ترس از مارها ناراحت نيست، تشخيص هراس مشخصى لزومى نمى يابد. از طرف ديگر مسئله سن در نوع ترس عادى يا غيرعادى دانستن آن، نقشى اساسى در تشخيص ايفا مى كند. به همين دليل بيشتر متخصصان ترس هايى را كه با سن كودك تناسب دارد، جزء هراس هاى كودكى به حساب نمى آورند، مگر همان گونه كه گفته شد اين ترس ها بسيار شديد باشند، يا پس از سنى انتظار نمى رود ادامه يابند چرا كه از يك طرف بسيارى از ترس ها ناپايدارند و مربوط به سن خاصى است و از طرف ديگر دگرگونى هاي ناشى از رشد ادراك كودكان نيز در فهم ما از ترس هاى آنان مؤثر است. مثلاً آشكار شدن اختلاف بين واقعيت هاى درونى و واقعيت هاى عينى مى تواند به توجيه اين موضوع كمك كند كه چرا كودك خردسال از هيولا مى ترسد، حال آنكه كودكان بزرگتر به ترس هاى واقعى تر دچارند.
انواع آن
نوع حيوانى: معمولاً در كودكى شروع مى شود و طى آن كودك از حيوانات و حشرات مى ترسد. معمول ترين اين ترس ها ترس از مار، موش، قورباغه، مارمولك، سگ، گربه، اسب و حشرات است.
نوع محيط طبيعى: اين هراس هم معمولاً در دوران كودكى شروع مى شود. در اين گونه كودك مبتلا از اشياء يا رخدادهاى موجود در محيط طبيعى مانند توفان، گردباد، سيل، زلزله، رعد و برق، تاريكى، آب و همانند آنها در هراس است. تقريباً ترس هاى ديگر نظير ترس از رودخانه، ارتفاع، آتش، تنهايى، موجودات فضايى، هيولا و نظاير اينها جزء اين دسته از فوبياها است.
نوع خون - تزريق - آسيب: عمدتاً خانوادگى است و در دوران كودكى شروع مى شود. اغلب براساس واكنش شديد عصب واگ مشخص مى شود و در واقع ترسى است كه كانون آن ديدن خون يا زخم و ساير تدابير دردناك پزشكى است.
نوع موقعيتى: در اين نوع از اختلال هراس كه يك مرحله از اوج آن در كودكى و ديگرى در اواسط دهه سوم زندگى است فرد مبتلا از يك موقعيت خاص همچون مسافرت با وسايل عمومى، تونل، آسانسور، پرواز، رانندگى، فضاى بسته، توالت، اشكاف و نظاير آنها هراس دارد.
ساير انواع: در صورتى كه هراس مورد نظر از چهار نوع گفته شده نباشد، مانند ترس از ماسك ها و عروسك ها، صداى بلند، ترس از سقوط، ميكروب، خفه شدن، شورش، شيطان، گمشده و نظاير اينها، هراس با اين نوع ثبت مى شود.
هراس ها به طور كلى موجب محدوديت سبك زندگى و تداخل در تحصيل و شغل و حتى سلامتى جسمى مى شوند. مثلاً هراس هاى مشخص از نوع تزريق - خون - آسيب ممكن است اثرات زيانبارى بر روى سلامت دندان يا جسم فرد داشته باشد چرا كه شخص ممكن است از خدمات و مراقبت هاى پزشكى لازم اجتناب ورزد يا در ترس از خفگى امكان دارد فرد غذاهاى خود را به موادى محدود كند كه بلع آنها آسان باشد و در نتيجه دچار سوءتغذيه شود و يا حتى از خوردن دارو اجتناب كند. معمولاً در كودكان ِ مبتلا، اضطراب توأم با گريه، قشقرق به پا کردن، سفت كردن اندام يا محكم چسبيدن ابراز مى شود. اين كودكان اغلب نمى دانند كه ترس هاى آنها افراطى و غيرعقلانى است و به ندرت از هراس خود اظهار ناراحتى مى كنند. توجه داشته باشيد كه ترس از حيوانات و ساير اشياى موجود در محيط طبيعى شيوع خاصى داشته و معمولاً در كودكى حالتى گذرا دارند. به همين خاطر تشخيص هراس مشخص فقط زمانى مطرح مى شود كه ترس ها به اختلال قابل ملاحظه بالينى منجر شوند مانند خوددارى از رفتن به مدرسه به خاطر ترس از رويارويى با يك سگ در خيابان و نظاير آنها.
اين اختلال علاوه بر 5 نوع ترس هاى فرعى به دو نوع ترس هاى اجتماعى و خاص هم دسته بندى مى شود. در اختلال هراس اجتماعى، اجتناب آشكار و مستمر از موقعيت هاى اجتماعى يا عملكرد وجود دارد كه ممكن است موجب شرمندگى شوند. در افراد مبتلا قرار گرفتن در معرض موقعيت هاى اجتماعى يا عملكردى، بلافاصله منجر به حمله وحشت زدگى وابسته به موقعيت يا با زمينه موقعيتى مى شود. اگرچه نوجوانان و بزرگسالان مبتلا به اين اختلال متوجه غيرمنطقى و مفرط بودن ترس خود هستند، ولى اين مسئله در مورد كودكان الزامى نيست. تنها در صورتى اين تشخيص مناسب خواهد بود كه اجتناب، ترس يا اضطراب حاصل از رويارويى با موقعيت اجتماعى يا عملكردى به طور قابل ملاحظه اى با فعاليت هاى عادى كاركرد شغلى و زندگى اجتماعى تداخل كند، يا شخص پريشانى آشكاري در مورد ابتلا به هراس نمودار سازد.
افراد مبتلا در موقعيت هاى اجتماعى يا عملكردى ترس آور، نگران و آشفته اند و از احتمال تغيير واهمه دارند. به همين علت معمولاً از موقعيت هاى ترس آور اجتناب مي نمايند و در اين موقعيت ها اضطراب شديدى را تجربه مى كنند، به انتقاد حساسند و ارزيابى منفى از خود، عزت نفس ضعيف، احساس حقارت و اشكال در ابراز خود دارند. اغلب در مدرسه تا محيط اجتماعى و شغلى احتمال شكست دارند.
درمان از روش رفتار درمانی مواجه سازی و حساسیت زدایی تدریجی است که حتما بایستی توسط متخصص انجام شود.

این بیماری به صورت مزمن است و فرق آن با اضطراب در عامل بوجود آورنده اون هست که در اضطراب درونی است اما عامل ایجاد ترس خارجی ودر محیط بیرون هست...
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
meysam-r
عضو باشگاه 1000 تایی
عضو باشگاه 1000 تایی
meysam-r


تعداد پستها : 1071
Registration date : 2007-12-28

كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Empty
پستعنوان: رد: كلاس روانشناسي و مشاوره...   كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Icon_minitimeالأحد يناير 27, 2008 6:45 pm

3 تا سوال دیگه مونده که تقریبا شبیه هم هست فردا شب ان شاء الله دیگه نه چشمم یاری میکنه نه دستم واسه تایپ کردن... اشتباهات تایپی و کم و کسریشون رو به بزرگواری خودتون ببخشید
مخلص همه تون هستم ...
مرتضی علی ع یار و نگهدارتون باشه
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
nAvId
عضو باشگاه 1000 تایی
عضو باشگاه 1000 تایی
nAvId


تعداد پستها : 2240
Age : 35
Location : همه جاي ايران سراي من است
Registration date : 2007-12-04

كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Empty
پستعنوان: رد: كلاس روانشناسي و مشاوره...   كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Icon_minitimeالأحد يناير 27, 2008 7:06 pm

واااااااااای ...

خیلی زحمت کشیدی اوستا ... Surprised



حظ کردم ... بابا ایول ...



جواب ها واقعا عالی بود ...

من از اون جوابی که به سوال دوم عسل جان دادی خیلی خوشم اومد ...

ممنونم واقعا ... sunny
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
http://www.werfriends.blogfa.com
Arakadrish
مشتاق
مشتاق
Arakadrish


تعداد پستها : 986
Location : كاخك
Registration date : 2007-12-04

كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Empty
پستعنوان: رد: كلاس روانشناسي و مشاوره...   كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Icon_minitimeالأحد يناير 27, 2008 11:53 pm

سلام ميثم جان

حرفات خيلي عالي بود ... دوست دارم چند بار ديگه هم برم و بخونم

حالا جريان اون « بيش فعالي» كه به جاي خود ...

سعي ميكنم يادم بمونه اما ... با سه تاي بعدي خيلي حال كردم

بخصوص عشق و احساس ارزشمندي !!

نميدونم چطوري ميتونم تشكر كنم ... ديگه لوطي شدن و قربوني كردن كفاف نميكنه ...

واقعا ممنونم .

دست حق به همرات ...
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
meysam-r
عضو باشگاه 1000 تایی
عضو باشگاه 1000 تایی
meysam-r


تعداد پستها : 1071
Registration date : 2007-12-28

كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Empty
پستعنوان: رد: كلاس روانشناسي و مشاوره...   كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Icon_minitimeالإثنين يناير 28, 2008 8:28 am

nAvId نوشته است:
واااااااااای ...

خیلی زحمت کشیدی اوستا ... Surprised



حظ کردم ... بابا ایول ...



جواب ها واقعا عالی بود ...

من از اون جوابی که به سوال دوم عسل جان دادی خیلی خوشم اومد ...

ممنونم واقعا ... sunny
سلام داداش

خواهش مي كنم وظيفه بود Very Happy خيلي لطف كردي
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
meysam-r
عضو باشگاه 1000 تایی
عضو باشگاه 1000 تایی
meysam-r


تعداد پستها : 1071
Registration date : 2007-12-28

كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Empty
پستعنوان: رد: كلاس روانشناسي و مشاوره...   كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Icon_minitimeالإثنين يناير 28, 2008 8:29 am

Arakadrish نوشته است:
سلام ميثم جان

حرفات خيلي عالي بود ... دوست دارم چند بار ديگه هم برم و بخونم

حالا جريان اون « بيش فعالي» كه به جاي خود ...

سعي ميكنم يادم بمونه اما ... با سه تاي بعدي خيلي حال كردم

بخصوص عشق و احساس ارزشمندي !!

نميدونم چطوري ميتونم تشكر كنم ... ديگه لوطي شدن و قربوني كردن كفاف نميكنه ...

واقعا ممنونم .

دست حق به همرات ...
سلام سلمان جون شرمنده مي كني من كه هميشه پيش شما لنگم پهنه Laughing
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
الهام
عضو باشگاه 1000 تایی
عضو باشگاه 1000 تایی
الهام


تعداد پستها : 2828
Age : 35
Location : ایـــــران
Registration date : 2007-12-02

كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Empty
پستعنوان: رد: كلاس روانشناسي و مشاوره...   كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Icon_minitimeالإثنين يناير 28, 2008 9:10 am

فقط بگم دستت درد نکنه میثم جان؟

آره دیگه فقط میتونم تشکر کنم ....خیلی زحمت کشیدی...

ممنون که وقت میذاری و مشکلات و سوالهای بچه ها انقدر برات مهمه.....


I love you I love you I love you
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
http://toradoostdaram.blogfa.com
meysam-r
عضو باشگاه 1000 تایی
عضو باشگاه 1000 تایی
meysam-r


تعداد پستها : 1071
Registration date : 2007-12-28

كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Empty
پستعنوان: رد: كلاس روانشناسي و مشاوره...   كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Icon_minitimeالإثنين يناير 28, 2008 9:18 am

الهام نوشته است:
فقط بگم دستت درد نکنه میثم جان؟

آره دیگه فقط میتونم تشکر کنم ....خیلی زحمت کشیدی...

ممنون که وقت میذاری و مشکلات و سوالهای بچه ها انقدر برات مهمه.....


I love you I love you I love you

ممنون عزيزم وظيفه ام هست ... flower
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
magnoon diab
عضو باشگاه 1000 تایی
عضو باشگاه 1000 تایی
magnoon diab


تعداد پستها : 7074
Age : 659
Location : چون ایران نباشد، تن من مباد...!
Registration date : 2007-12-05

كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Empty
پستعنوان: رد: كلاس روانشناسي و مشاوره...   كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Icon_minitimeالإثنين يناير 28, 2008 4:50 pm

ممنون میثم جان
چقدر مامانم دعات می کنه همچنین خواهرم
هم من پیش فعالم هم عسل
من یکی هروقت پفک کاکائو و کالباس وسوسیس پیتزا می خورم
فرداش کل خونمونو یکه وتنها نظافت می کنم
و یا توپ بر می دارم فوتبال بازی می کنم با داداشام دعوا می کنم
هر کاری می کنم تا انرژیم مصرف بشه
همیشه آروم وقرار ندارم دوست دارم بالا وپائین بپرم
جیغ بزنم خرابکاری کنم
خلاصه دیگه به قول داداشم بازم وحشی شدی

meysam-r نوشته است:
سلام دوستای گلم یه سری از سولات رو امشب و بقیه رو فردا براتون میگذارم ان شاء الله مفید فایده باشه ... Laughing
1- محبوبه عزیزم
راستی استاد می شه در مورد بچه بیش فعال توضیح بدید؟ و علائم این بچه ها چیه؟

بیش فعالی اختلالی هست که در پسران شایع تر هست و بیشتر در سن 3 تا 4 سالگی و دوره ی دبستان بروز می کنه.كودكان بيش فعال معمولا قادر نيستند به راحتي در مكاني آرام بنشينند، مرتب روي صندلي‌شان تكان مي‌خورند، در جاهاي غيرمناسب مي‌دوند، پر حرف هستند و نمي‌توانند فعاليت كم سر و صدا انجام دهند و دائم سر كلاس تقاضاي خروج دارند. حواس پرت هستند. اين كودكان به دليل كم بودن دامنه توجه‌شان معمولا سر كلاس درس نسبت به حرف معلم بي توجه‌ بوده و در انجام تكاليف مدرسه دقت لازم را ندارند، به جزئيات مسائل كمتر اهميت مي‌دهند، مرتب وسايل شان را گم مي‌كنند و در مجموع فراموش كارند. بروز رفتارهاي تكانشي يا انفجاري را از ديگر علائم اختلال بيش فعالي می باشد. كودكان بيش فعال هنگام پاسخ دادن به سوال طرف مقابل بدون صبر و حوصله جواب مي‌دهند، هنگام بازي در نوبت و انتظار قرار نمي‌گيرند، حرف ديگران را قطع كرده و در كار ديگران دخالت مي‌كنند.
‌معمولا اين كودكان رفتارهاي پر خطر و حادثه جو دارند، از بلندي مي‌پرند، به وسايل خطرناك دست مي‌زنند و سركلاس درس، نظم را به هم مي‌ريزنند.
اختلال بيش فعالي از سن شير خوارگي قابل تشخيص است ، كودكان بيش فعال معمولا در دوران شير خوارگي به محرك‌ها حساس‌اند،‌ در مقابل نور و حرارت به شدت ناراحت مي شوند‌، خواب كمتري دارند، پر تحرك‌ بوده و از نظر هيجاني بي ثبات‌ هستند. ‌كودكان بيش فعال به دليل حركات زيادي كه دارند در معرض تنبيه، ‌تحقير و سرزنش پدر و مادر‌، اطرافيان و معلم‌ها قرار مي‌گيرند و در نهايت كودك احساس سرخوردگي و بي كفايتي مي‌كند. كاهش اعتماد به نفس، ‌اضطراب، پرخاشگري و افت تحصيلي را از ديگر عوارض اختلال بيش فعالي است . ‌ اين كودكان به دليل سرزنش‌هاي مكرر والدين و معلمان و مقايسه با كودك هم سن‌ خود احساس ناكامي مي كنند.
عوامل ایجاد و یا تشدید:
درمان:
1-به منظور درمان اين اختلال والدين و معلمان كودك بايد مداخلاتي را انجام دهند، لذا اطرافيان كودك بايستي از برچسب زدن القابي همچون بي تربيت، پرخاشگر بودن، سر به هوا بودن به كودك پرهيز كنند.
2-اختيار قرار دادن وسايل و امكانات ورزشي به كودك را جهت تخليه انرژي زياد، پذيرش جنب وجوش زياد كودك و پرهيز از سختگيري‌هاي بيش از حدكودكان بيش فعال
3- بايد از مصرف غذاهاي شيرين،‌ تند، كافئين دار به دليل تحريك پذيري آنها اجتناب و مصرف آنها را به حداقل برسانند.
4-والدين بايد يك نظام پاداش و جريمه را در خانه طراحي كنند تا براي نظام پاداش وجريمه رفتارهاي مثبت وي تقويت و رفتارهاي منفي تضعيف شود.

5-معلمان توجه ويژه‌اي به اين كودكان داشته باشند و مرتب توجه كودك را به كلاس جلب كنند.
6-مصرف بعضي داروها(آمفتامین و ریتالین )که توسط پزشك تجویز می شود، تمركز كودك را افزايش و باعث بهبود عملكرد تحصيلي كودك خواهد شد. همچنين علائم اختلال را كنترل مي‌كند. لازم به ذکر است که سير بيماري در سنين بلوغ كاهش مي‌يابد.

برخی از مردم معتقدند که این کودکان باهوش اند، در مقابل برخی معتقدند که آنان از هوش کمتری برخوردارند.نتایج پژوهش ها نشان می دهد که این کودکان دارای هوش کمتری نیستند اما وجود برخی مشکل ها در عملکرد مربوط به توجه و تمرکز حواس باعث بروز مشکل در عملکرد هوشی این کودکان می شود. و اغلب این نگرش وجود دارد که این اختلال را ناشی از عوامل زیستی، آسیب مغزی یا وراثت بدانند، ۳ تا ۵درصد کودکان مبتلا به این بیماری هستند که در این میان پسرها سه برابر بیشتر از دخترها مبتلا می شوند.

اگه بچه ای دارای این علایم بود حتما بایستی مورد تست های روان درمانی قرار بگیره تا از عوارض بعدی اون در بزرگسالی پیشگیری بشه....
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
meysam-r
عضو باشگاه 1000 تایی
عضو باشگاه 1000 تایی
meysam-r


تعداد پستها : 1071
Registration date : 2007-12-28

كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Empty
پستعنوان: رد: كلاس روانشناسي و مشاوره...   كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Icon_minitimeالإثنين يناير 28, 2008 5:04 pm

سلام محبوبه جان
خدا رو شکر لا اقل به این درس گوش دادی Laughing
بالخره تونستم فکرت رو متمر کز کنم...

موفق شدم Laughing Laughing Laughing lol!
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
meysam-r
عضو باشگاه 1000 تایی
عضو باشگاه 1000 تایی
meysam-r


تعداد پستها : 1071
Registration date : 2007-12-28

كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Empty
پستعنوان: رد: كلاس روانشناسي و مشاوره...   كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Icon_minitimeالإثنين يناير 28, 2008 5:09 pm

سلام به همه گلهای با طروات کلاس Laughing

امشب هم از شرمندگیه سه تا دیگه از بچه در میام ان شاء الله

4-مریم گلم
چطوری میشه موقع عصبانیت هیچ کدوم از چند مورد انجام نداد؟

5- لیلا خانم عزیزم
من معروفم به یه اخلاق خیلی بد.. البته نزد خانوادم.. من بد اخلاقم... علاقه ی وافری به زدن دارم خودم واقعآ از کارم بدم میاد ... خیلی هم سعی میکنم خودمو کنترل کنم... جدیدآ بیشتر موفق میشم ... منتها دیگهشب خوابم نمیبره .. مدام فکر میکنمو اعصابم خورد میشه ... صبح همه چیز تقریبآ فراموش میشه ... منتها خیلی دلم میخواد آدمی باشم که بتونم خونسردی خودمو حفظ کنم و زود به هم نریزم ... نمیشهههههههههههه؟


خشم چیست؟
خشم واکنشی متداول نسبت به ناکامی و بد رفتاری است که گستره آن می تواند تحریک پذیری کم تا خشم شدید باشد. مثل سایر هیجانات ، خشم با تغییرات روانشناختی و زیستی همراه است. وقتی خشمگین می شویم ضربان قلب و فشار خون بالامی رود و هورمون های آدرنالین و نور آدرنالین افزایش می یابد.

علت خشم چیست؟
1-ناکامی در رسیدن به هدف
2- مورد پیشداوری ویا تبعیض قرار گرفتن
3- مورد فریبکاری یا عهد شکنی قرار گرفتن
4- مورد بد رفتاری و بی توجهی قرار گرفتن از سوی افراد مهم
5- تحقیر دن احساسات ، ارزش ها یا اقتدار واقعی فرد از سوی دیگران
6- مورد تجاوز بدنی یا کلامی قرار گرفتن
7- قربانی شدن

افراد برای بروز خشم روشهای مختلفی درپیش می گیرند که برخی از اونها:

1- جسمانی کنده ها: این افراد خشم خود را به شکل میگرن ، سر درد ، زخم معده و... بروز می دهند.

2- خود مجازات گرها : پرخوری، گرسنگی کشیدن عمدی افراط در میگساری ، سیگار کشیدن ، افراط در خرید کردن و خوابیدن همگی اقداماتی است که این گونه افراد انجام می دهند.

3- منفجر شونده ها: که به پرخاشگری ، کتک زدن ، فریاد کشدن

4- مخفی کننده ها:این افراد خشم خود را بروز نمی دهند که خود دو دسته هستند 1- کسانیکه خشم خود را فرو میخورند اما به فکر تلافی هستند2- کسانیکه خشم خود را فرو میخورند اما فقط خود خوری می کنند...

نکته مهم:
ما نمی توانیم از شر چیزها یا افرادی که از آنها عصبانی می شویم یا از آنها فرار کنیم ...و نمی توانیم آنها را تغییر دهیم...اما می توانیم یاد بگیریم واکنش های خودمان را کنترل کنیم. ما باید یاد بگیریم که چگونه احساساتمون رو به صورت سالم بیان کنیم به طوری که خشم یک واکنش مفید و کنترل شده در مقابل ناکامی روزانه باشد. هدف مدیریت خشم کاهش احساسات هیجانی و بر انگیختگی فیزیولوژیکی است که خشم آن را موجب شده است.


تکنیک موثر بر مدیریت خشم:

1-تکنیک آرام سازی که شامل : نفس عمیق کشیدن-تکرار یک کلمه آرام بخش- استفاده از تصویر سازی آرام بخش-انجام تمرین های آرام و بدون فشار مثل یوگا برای راحت شدن ماهیچه ها-استفاده خودکار از آنها در موقعیت تنش زا در اثر تمرین

2- بازسازی شناختی: یعنی این که روش فکر کردن خود را تغییر دهیم .وقتی عصبانی هستیم افکارمان اغراق امیز و غم انگیز است باید سعی کنیم تا این افکار را با افکار منطقی جایگزین کنیم.یک ارزیابی از موقعیت بکنیم که آیا مسئله ارزش ناراحت شدن دارد یا نه...بیشتر اوقات خشم ما بخاطر خواسته های نامعقول و غیر منطقیه ماست که اگر واقع بنانه بیندیشیم می توانیم به راحتی بر خودمان مسلط شویم...

3- تکینیک حل مسئله: نگرش این که هر مشکلی راه حلی دارد و پی راه حل آن رفتن ...البته باید در نظر داشت بایستی در شرایط مناسب روحی با مشکل درگیر شد و برای آن راهکارهای مناسب را در پیش بگیریم.

4-تکنیک ارتباط بهتر:آرام باشید- درست گوش کنید- فکر کردن به پاسخ هاییکه میدهید و اولین چیزی که به ذهنتان می رسد نگوئید(با عجله و بدون فکر حرف نزدن)- توجه به پیام های صحبتهای طرف مقابل

5- تکنیک استفاده از شوخی: شوخی کمک می کند دیدگاهمان متعادل تر شود-با مشکلات با دید مثبت مواجه شویم- البته طعنه و شوخی های زننده خشم طرف مقابل را بر می انگیزد که بایستی از آن بپرهیزیم.

6- تکنیک تغییر محیط :1- زمانبندی: اگر هنگام صحبت کردن و مطرح کردن مسئله با همسر فرزند یا پدر و مادر بلافاصله بعد از رسیدن به خانه است – زمان آنرا به یک زمان دیگر موکول کنید

2-اجتناب: اگر دیدن فیلم های خشن- بهم ریختگی اتاق یا خانه و.... خشمگینتان می کند از آن موقعیتها دوری کنید- 3-پیدا کردن متغییر ها ی دیگر مثلا ترافیک ...استفاده ازمسیر خلوت تر...

7- تکنیک ایمن سازی در مقابل فشار روانی:در این روش می توانیم فهرستی از خود گوئی های انطباقی تهیه کنیم و خود را در مقابل آن تصور کنیم وطرز صحیح رفتار را از قبل پیش بینی کنیم.

8-تکنیک تخلیه انرژی :پرداختن به فعالیتهایی مانند ورزش کردن – پیاده روی- شعر گفتن و...


البته یه موضوعی که من همیشه روی اون تاکید دارم تغذیه غلط ماست که تاثیر زیادی روی رفتارهامون داره ...بخصوص خانم ها با پدید اومدن بیماری مانکنی ورژیم های غلط ...
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
الهام
عضو باشگاه 1000 تایی
عضو باشگاه 1000 تایی
الهام


تعداد پستها : 2828
Age : 35
Location : ایـــــران
Registration date : 2007-12-02

كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Empty
پستعنوان: رد: كلاس روانشناسي و مشاوره...   كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Icon_minitimeالإثنين يناير 28, 2008 5:15 pm

ممنون به خاطر درس امروز.. flower
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
http://toradoostdaram.blogfa.com
meysam-r
عضو باشگاه 1000 تایی
عضو باشگاه 1000 تایی
meysam-r


تعداد پستها : 1071
Registration date : 2007-12-28

كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Empty
پستعنوان: رد: كلاس روانشناسي و مشاوره...   كلاس روانشناسي و مشاوره... - صفحة 17 Icon_minitimeالإثنين يناير 28, 2008 5:18 pm

الهام نوشته است:
ممنون به خاطر درس امروز.. flower
سلام خواهری ممنون از وقت شناسی و توجهت عزیزم
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
 
كلاس روانشناسي و مشاوره...
بازگشت به بالاي صفحه 
صفحه 17 از 40رفتن به صفحه : الصفحة السابقة  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-

صلاحيات هذا المنتدى:شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد
 :: قسمت خانه و خانواده :: قسمت ازدواج و خانواده-
پرش به: